Har du råd til å la være å jobbe med din visuelle identitet?

Din visuelle identitet kan ha stor innflytelse på dine ansattes engasjement for bedriften. Vi har alle møtt superivrige og stolte medarbeidere som nesten ikke får rost sin jobb og dets produkter nok. Som uttrykker en kjærlighet for jobben sin og som gjør det med stolthet og «passion». En undersøkelse utført av Aon Hewitt viser at engasjerte ansatte er mer produktive, yter bedre kundeservice, sørger for innovative løsninger og bedre kvalitet på produktene og tjenestene de leverer. Faktisk kan hver uengasjerte ansatt sørge for at din bedrift går glipp av $10.000 årlig fortjeneste!

Det er summen av den positive energien medarbeiderne og produktene gir som skaper de sterkeste båndene til kundene.

Produkter og selskaper med sterke emosjonelle verdier (hos ansatte og kunder) vinner alltid. De har større volumer, markedsandeler, marginer og bedre rykte. Studier viser også at de gjør det 120 % bedre på aksjemarkedet (Havas Media Group’s 2013 Meaningful Brands Index, a global study).Visuell identitetÅ klare dette krever innsikt, samarbeid og kunnskap. Det krever en evne til å skape nye produkter og tjenester, ofte som kundene ikke vet at de ønsker seg, men det krever også at du klarer å forvalte eksisterende verdier på riktig måte.

Eksemplene over er et utvalg sterke norske selskaper og merkevarer som vi mener gjør akkurat dette. De forvalter sine verdier gjennom stolte medarbeidere og tydelige visuelle elementer, som igjen skaper store merverdier.Visuell identiet 2Disse tre selskapene har sine ansatte i fokus, og de ansatte er fornøyde! Deres kontorer og arbeidsmiljøer er viden kjent og nyskapende. Og medarbeiderne er deres beste ambassadører. Er ditt firma like fokusert på dette?

Av Espen Berg

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s