Ferdigmattrenden vokser stadig, og Unil ønsket å utvikle ferdiggrøter som et nytt segment innenfor kategorien. The Good Guys har laget designet til de nye produktene.
Fersk & Ferdig porsjonsgrøter er raske og enkle å lage. De krever kun kjapp oppvarming i mikrobølgeovn. Produktene skal stå i ferskvarehylla sammen med andre grøter.
VARIANTER
Flerkornsgrøt med eplebiter og gresskarfrø
Byggrynsgrøt med quinoa
OPPGAVE
Kunden ønsket en moderne og enkel designretning, gjerne med illustrasjon og foto i kombinasjon. Designet skulle kommunisere rask frokost/mellommåltid og rene smaker, og ha et fargesterkt uttrykk. Målgruppen er unge (20-40 år), trendy og sunnhetsbevisste kunder.
LØSNING
Mange produktfordeler skulle kommuniseres på en liten flate. Med innsikt i at det kunne bli flere smaker på sikt, var seriepreg og koding viktig å ta med i designprosessen. Vi testet ut et rikt spekter av illustrasjonsteknikker for alle konseptene. Valgt retning ble en kombinasjon av penselstrøk, pennestrek og foto, som skaper et dynamisk og særpreget utrykk, og gir stoppeffekt i hylla. Løsningen uttrykker sunnhet og på farten. Den er i tiden, samtidig som den har bevart det hvite uttrykket som er karakteristisk for Fersk & Ferdig sin produktlinje. Innsyn til produktet ble integrert som en naturlig del av designet.
Produktene selges i alle Norgesgruppens butikker, og har allerede fått gode tilbakemeldinger.
Vi takker Unil for oppdraget!