Ny grøtserie fra Fersk & Ferdig

Ferdigmattrenden vokser stadig, og Unil ønsket å utvikle ferdiggrøter som et nytt segment innenfor kategorien. The Good Guys har laget designet til de nye produktene. 

 

Fersk & Ferdig porsjonsgrøter er raske og enkle å lage. De krever kun kjapp oppvarming i mikrobølgeovn. Produktene skal stå i ferskvarehylla sammen med andre grøter.

VARIANTER
Flerkornsgrøt med eplebiter og gresskarfrø
Byggrynsgrøt med quinoa

OPPGAVE
Kunden ønsket en moderne og enkel designretning, gjerne med illustrasjon og foto i kombinasjon. Designet skulle kommunisere rask frokost/mellommåltid og rene smaker, og ha et fargesterkt uttrykk. Målgruppen er unge (20-40 år), trendy og sunnhetsbevisste kunder.

packaging_1LØSNING
Mange produktfordeler skulle kommuniseres på en liten flate. Med innsikt i at det kunne bli flere smaker på sikt, var seriepreg og koding viktig å ta med i designprosessen. Vi testet ut et rikt spekter av illustrasjonsteknikker for alle konseptene. Valgt retning ble en kombinasjon av penselstrøk, pennestrek og foto, som skaper et dynamisk og særpreget utrykk, og gir stoppeffekt i hylla. Løsningen uttrykker sunnhet og på farten. Den er i tiden, samtidig som den har bevart det hvite uttrykket som er karakteristisk for Fersk & Ferdig sin produktlinje. Innsyn til produktet ble integrert som en naturlig del av designet.

packaging_2 packaging_3

Produktene selges i alle Norgesgruppens butikker, og har allerede fått gode tilbakemeldinger.

packaging_4

Vi takker Unil for oppdraget!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s