Er merkevaren din i takt med tiden?

Fakta: verden er i endring, raskere og mer dyptgripende.shutterstock_436236736

Disruptive technology, game-changing, ja du har sikkert lest og hørt om dette. Det som endrer rammebetingelse så dramatisk at hele bransjer risikerer å miste sitt marked nesten over natten.

Nyheter, musikk, film, post, bilder … listen øker raskt.

Før eller siden må du gjøre tilpasninger og endringer på din merkevare. Rett og slett fordi dine kunder har en økende evne til å tilpasse seg nye produkter, trender og ikke minst teknologi. Det er bare ti år siden smartphone ble introdusert, i dag går det nesten ikke an å fungere en dag uten. Enig?

Vipps, hva skjedde? DnB tror ikke lenger at de vil være betalingsformidlere om kort tid … Penger og finans er i endring – globalt – raskt. Ny teknologi gjør at andre aktører ser at deres markedsposisjon og kunder vil ha fordeler av å tilby betalingsformidling. Apple, Google, Amazon er allerede i gang. Fintech er betegnelsen som brukes på nyvinning innen finans.

shutterstock_133354799Så kanskje har kundene dine endret behov, kanskje har markedet/tilgjengeligheten endret seg, eller kanskje er målgruppen din endret. Utfordringene blir stadig flere, mer komplekse og tempoet i markedet større. Puh, hvordan holde ut …

Frykt ikke. Det er så mye som gjør dette mer spennende, mer «hands-on» og utfordrende.

Teknologien har gitt oss verktøy og «big-data», den har gjort det lettere å kommunisere med våre kunder og den har gjort produkter og tjenester tilgjengelig for veldig mange fler.shutterstock_578670781

 

Det kommer et punkt hvor en reposisjonering eller rebranding vil være et viktig, riktig valg dersom du skal styrke/opprettholde din posisjon!

MEN da bør du ha svar på noen viktige spørsmål først. For oss som jobber kreativt, så er en god brief alfa og omega. Hvis ikke vi vet hvor du skal er det vanskelig å finne veien. Derfor har vi ofte en lang spørsmålsliste som våre kunder må gi oss gode svar på før vi kommer til det kreative arbeidet. Ofte jobber vi tett på kundene i arbeidet med å finne de rette svarene. Vi er en verdifull resurs som guider prosesser internt hos dem.

Espen Berg, strategisk rådgiver

one of the good guys

 

blogg-folge-med-i-timen-001

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s